Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення школярами соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва, розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв’язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає в морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами наукової організації праці, уміння організовувати своє робоче місце, раціонально розподіляти сили й засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль.Трудове виховання органічно пов’язано з патріотичним, інтелектуальним, моральним, естетичним напрямами виховної роботи у школі. Враховуючи актуальність питання, 8 жовтня у Дубрівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум вчителів трудового навчання на тему: «Організація позакласної роботи з трудового навчання в загальноосвітніх навчальних закладах». Розпочався семінар-практикум із знайомства зі школою. Директор школи О.С.Король розповіла присутнім цікаві факти з історії школи, а також подякувала райдержадміністрації та керівництву районного відділу освіти за допомогу, надану школі у створенні харчоблоку та ремонті стелі у двох класних кімнатах. А далі почалося найцікавіше. Вчитель трудового навчання Й.І.Канюк провела урок у 5 класі на тему «Приметування деталей аплікації на основу. Шов уперед голку та його використання», креативно використовуючи сучасні методи навчання.
Учні 5 класу активно працювали на уроці, проявляючи власну фантазію та практичні навики, але з особливим задоволенням виконували музичну фізкультхвилинку. Поспівавши і потанцювавши, діти знову взялися за свої творчі роботи.
Гармонійно продовжили демонструвати свої таланти учні і під час літературно-музичної композиції, підготовленої вчителем української мови та літератури Н.С.Догоміла, «Я візьму той рушник...». Презентацію про український рушник продемонстрували учні 6 класу, а виступали – юні українки-дубрівчанки 5 – 8 класів та молодий козак з 5 класу. Вручивши гостям хліб-сіль, школярі коротко розповіли про значення вишитого рушника у житті українців, а також виконали кілька запальних пісень. Але не лише учителі та учні Дубрівської школи демонстрували свої таланти. Гості школи, вчителі трудового навчання Руськокомарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів О.М.Чомоляк та Концівської ЗОШ І-ІІІ ступенів В.В.Стадник, провели майстер-класи, навчаючи присутніх виготовляти цікаві саморобки з підручних матеріалів.
Також з цікавою доповіддю на тему «Організація позакласної роботи з трудового навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» виступила вчитель трудового навчання Середнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів О.О.Мікла. Підсумки роботи семінару-практикуму підвела методист районного методичного кабінету Ужгородської районної державної адміністрації І.Ф.Ком’ят. Ірина Федорівна розповіла про вимоги до ведення шкільної документації, участь вчителів трудового навчання у різноманітних конкурсах та позакласній роботі, відмітила їхню креативність та уміння застосовувати передові технології, запропонувала частіше проводити майстер-класи. Слова вдячності почули вчителі та учні Дубрівської школи за цікавий патріотичний виступ, а також всі присутні – за плідну співпрацю. Галина ГРИНЧИШИН,заступник директора з навчально- виховної роботи Дубрівської ЗОШ І-ІІ ст. |