«Усі знання виростають з одного коріння —
з навколишньої дійсності, а тому й повинні
вивчатися у зв'язках»
Я.А.Коменський
На сучасному етапі розвитку суспільства, на шляху інтеграції України до Європейського простору, у зв’язку зі стрімким зростанням обсягу наукової інформації і високоінтелектуальними технологіями суспільного виробництва, демократичне суспільство вимагає від школи значних змін.
Ми є свідками процесів, які безпосередньо пов’язані з реформуванням змісту освіти метою якої є формування компетентностей учнів. Нова українська школа має ефективно допомогти учневі розкрити, розвинути особистісний потенціал та сформувати стійкі компетентності, які необхідні при досягненні його життєвого успіху. Вона повинна готувати їх до життя, повноцінного життя.
23 лютого 2018 року на базі Анталовської загальноосвітньої школа І-ІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів (словацької мови) відбувся районний семінар-практикум для вчителів математики на тему: «Реалізація міжпредметних зв’язків як засіб формування ключових компетентностей на уроках математики».
Із вступним словом про необхідність міжпредметних зв’язків у навчально- виховному процесі звернувся до учасників семінару методист районного методичного кабінету Чомоляк А.І. Він зазначив, що математика є мовою науки і техніки. На вимогу сьогодення використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій потребує кожна сфера діяльності людини, тому і актуальним є перехід від знаннєвого до компетентнісного підходу у навчанні, формування нового змісту освіти та створення сучасного освітнього середовища, де кінцевим результатом навчання математики є сформовані предметні та ключові компетентності учнів.
З привітальним словом директор школи Помпель Е.І. звернулася до присутніх і провела історичний екскурс, ознайомивши з історію заснування школи. За планом семінару Помпель Е.І., яка є вчителем математики Анталовської ЗОШ, підготувала доповідь про реалізацію міжпредметних зв’язків як засіб формування ключових компетентностей на уроках математики, яка супроводжувалась мультимедійною презентацією. Ельвіра Іванівна поділилася своїм досвідом щодо методів і форм застосування зв’язків між предметами на уроках і зазначила, що вивчаючи кожну тему з математики, слід пов’язувати її зміст з практичними задачами з життя чи інших навчальних дисциплін, доводити на конкретних прикладах практичну значимість та коло застосувань. Саме застосування міжпредметних зв’язків сприяє підвищенню ефективності навчання учнів на заняттях з математики. Адже, діти, які добре знають теоретичний матеріал, не завжди можуть застосовувати його на практиці. Практична спрямованість дозволяє виробити систему знань, розвиває здібності до їх переносу в інші галузі, сприяє формуванню цілісного світогляду учня.
Також Ельвіра Іванівна провела майстер-клас “Застосування програми GRAN-2D при розв'язуванні системи рівнянь графічним способом”, де зазначила, що формування графічних навиків учнів за допомогою комп’ютерних технологій знадобиться їм при розв’язуванні задач, прикладного змісту, в техніці, науці, виробництві, дизайні та інших галузях діяльності людини.
Проаналізувавши доповідь та майстер-клас, своїм досвідом щодо застосування міжпредметних зв’язків поділилися вчителі математики Малогєєвецької ЗОШ І-ІІ ст. – Тарці О.О. та Оноківської ЗОШ І-ІІІ ст. -Бурлакова А.М.
Після підбиття підсумків роботи семінару, з гарним настроєм та позитивними враженнями учасники семінару роз’їхалися по домівкам.
|