27 червня 2018 року відбулась нарада керівників закладів освіти району, на якій були присутні Палько Т.В., директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти та Гордуз Н.О., завідувач кабінету дошкільної та початкової освіти.
У ході наради було розглянуто питання щодо впровадженні Нової української школи з 1 вересня 2018 року. Михайлишина М.І., начальник відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації звернула увагу на основні складові нової української школи – це нова методика навчання та освітнє середовище, яке передбачає закупівлю дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп’ютерного обладнання для закладів загальної середньої освіти, що відповідатиме усім потребам майбутніх першокласників.
Також Горгош Л.І., відповідальна за методичну роботу з учителями початкових класів району провела заняття з інтегрованого курсу „Я досліджую світ” у межах тематичного тижня „Літо” з використанням нових форм і прийомів навчання, організації дослідницької роботи. Метою було ознайомлення керівників закладів освіти з новими підходами до проведення уроків за програмою Нової української школи.
Тож директори ЗЗСО особисто мали можливість стати учасниками ранкового кола (структурована зустріч для створення позитивної атмосфери в учнівському колективі на весь навчальний день у школі), попрацювати в групах, виконати завдання дослідницького характеру.
У ході ранкового кола учасники з допомого віршика визначили тему заняття. Далі розшифровували назви літніх місяців, визначали кількість днів кожного з них, порівнювали їх, визначити тривалість літа. Також обговорили новини дня, визначили день тижня, дату, погоду, висловили свої міркування-передбачення про те, що їх чекає під час заняття.
Основна частина заняття розпочалась з обговорення проблемних питань „Коли одна пора року змінює іншу?”, „З чого починається літо?”. Потім учасники виконували різноманітні завдання в групах: розгадували кросворд ”Комахи”, виконували вправу „Деформований текст”, обговорювали та презентували свої міркування на питання „Як можна відчути літо?”, „Що буває тільки влітку?”, „Яка погода буває влітку?”, „Як звучить літо?”, „Який у літа смак?”, „Як літо пахне?” та ін. Найцікавішою була екскурсія до лісу, під час якої учасники ознайомились з рослинним та тваринним світом, звернули увагу на якість повітря та запахи. У групах провели дослідження на розпізнавання кори дерев. Для цього прикладали до стовбурів дерев аркуші паперу і штрихували по них олівцем шар за шаром і отримали „відбитки” кори різних дерев, потім порівнювали малюнки та підписували їх.
Оскільки літо – це пора канікул, то учасникам була запропонована вправа „Де я хочу відпочивати на канікулах”. Найпопулярнішим виявився відпочинок на морі. У підсумку керівники закладів освіти кольоровими стікерами показали наскільки вони готові до НУШ. Радує, що частина з них – частково готові, а решта – повністю готові. Також це підтверджує той факт, що під час заняття учасники давали не традиційні, не шаблонні, а креативні відповіді під час обговорення поставлених проблемних запитань.
На закінчення наради Гордуз Н.О. розповіла про нові професійні ролі та завдання сучасного вчителя у контексті концепції Нової української школи та дала вичерпні відповіді на всі питання, які цікавили керівників закладів освіти.
|