21 серпня 2018 року відбулася інструктивно-методична нарада вчителів 1, 4 класів Ужгородського району на тему «Особливості організації освітнього процесу початкової школи у світлі реалізації концептуальних засад Нової української школи у 2018 – 2019 навчальному році».
Нараду відкрила Мар'яна Михайлишина, начальник відділу освіти, молоді та спорту Ужгорожської РДА, яка привітала учасників зібрання, торкнулася питань готовності закладів освіти району до роботи в умовах Нової української школи та фінансового забезпечення. Мар'яна Іванівна звернула увагу на одну з особливостей Нової української школи – створення комфортних умов перебування дитини в освітньому закладі та формування позитивних, дружніх взаємин у колективі. Вона наголосила, що при плануванні навчального середовища педагог повинен продумати всі чинники, які зможуть забезпечити індивідуалізацію навчання. Обладнання та навчальні матеріали повинні сприяти розвитку кожної дитини, а види діяльності – відповідати інтересам і рівню розвитку дітей.
Тетяна Густі, керівник РМО вчителів початкових класів проаналізувала роботу РМО за минулий навчальний рік. Вона зауважила, що колектив учителів початкових класів нашого району – творчий колектив, який спрямовує свою діяльність на вдосконалення та систематичне впровадження інноваційних форм освітньої роботи з учнями. Вчителі намагаються створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються унікальні здібності, властиві кожній дитині, виховується активний громадянин демократичного суспільства, будівник могутньої держави, патріот своєї Вітчизни – України. Тетяна Йосипівна відмітила учнів, які стали переможцями та призерами конкурсів та олімпіад, розповіла про атестацію та перепідготовку педагогів, які з вересня 2018 року працюватимуть з 1 класом.
Людмила Горгош, відповідальна за методичну роботу з учителями початкових класів району, акцентувала увагу педагогів на особливостях організації освітнього процесу відповідно до Концепції Нової української школи, в якій головним принципом є дитиноцентризм, розвиток талановитості кожної дитини. Вона наголосила, що докорінні зміни в соціально-економічних умовах життя українського суспільства спричинили суттєві перетворення в системі освіти. Тому сьогодні перед школою постає завдання – не просто дати учням певні знання й уміння, а сформувати таку людину, яка здатна творчо мислити, приймати рішення й адаптуватися за будь-яких умов. Це вимагає перебудови діяльності педагога і, в першу чергу, його взаємодії з учнем на користь процесів саморозвитку й самоорганізації.
Людмила Іванівна детально розповіла про основні положення Концепції «Нової української школи» та теоретичні засади проекту Державного стандарту початкової загальної освіти. Учасники наради прийняли участь в обговоренні інтеграції змісту початкової освіти: тематичний та діяльнісний підходи. Детально зупинилася Людмила Іванівна на листі МОН України «Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти навчальних предметів у 2018-2019 н.р.», типових навчальних планах, проаналізувала методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу та свідоцтві досягнень. Також Людмила Горгош ознайомила педагогів з новим порядком створення груп продовженого дня. Вчителі початкових класів обговорили проблеми і визначили стратегічні напрямки підготовки до старту Нової української школи.
Насамкінець Людмила Іванівна розповіла всім присутнім про те, що вона бачить як колектив початківців району прагне створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. «На часі багато питань, які потребують опрацювання, проте у всіх є бажання зробити школу кращою», - каже Людмила Горгош.
|