П`ятниця, 27.12.2024, 18:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Інформаційний портал відділу освіти,молоді та спорту Ужгородської районної державної адміністрації

Меню сайту
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
<
МОН урядовий портал ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Ужгородська РДА ІСУО ЗНО ЗІППО ДНЗ освіта в україні шкільні підручники педпреса

Головна » 2019 » Березень » 13 » Гриневич презентувала три моделі "українізації" нацменшин
11:41
Гриневич презентувала три моделі "українізації" нацменшин

Гриневич презентувала три моделі "українізації" нацменшин

Міністерстово світи пропонує законодавчо закріпити три моделі освітнього процесу в школах з мовою навчання національних меншин, щоб випускники вільно могли володіти українською мовою Про це заявила міністр освіти освіти Лілія Гриневич на засіданні уряду, 

"Для повноцінної конструкції реформи нам не вистачає кількох спеціальних законів. Серед них - закон про середню освіту, який уточнює і розвиває положення закону про освіту... Ми не забуваємо про свої зобов'язанні перед дітьми, які вчаться в школах з мовою викладання національних меншин. Наша основна мета, щоб діти повноцінно оволоділи і державною, і рідною мовами. Після чисельних консультацій, погоджень та перемовин ми пропонуємо три моделі. Не може бути громадянина України, який вільно не володіє державною мовою", - сказала Гриневич.

Ці моделі відрізняються залежно від мовної групи і мовного середовища, в якому проживає дитина.

Перша модель передбачена для корінних народів України, що проживають у мовному середовищі своєї мови, а також мови державної, і не мають держави, яка цю мову захищала б. Це в першу чергу - кримські татари. Для них передбачається навчання мовою корінного народу впродовж здобуття повної загальної середньої освіти поряд з грунтовним вивченням української мови і частини предметів українською мовою.

Друга модель - для шкіл з мовою навчання національних меншин, мови яких належать до мов Європейського Союзу. Основні принципи такі: материнською мовою поряд з вивченням державної вони навчатимуться в початковій школі. У 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу викладання має бути українською з поступовим збільшенням, щоб в 9 класі досягти позначки не менше 40%. У старшій школі не менше 60% річного обсягу навчального часу мають читатися державною мовою. Такі моделі працюють у деяких країнах ЄС, зокрема, Латвії і Литві.

Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується тих, мова яких належить до однієї з українською мовою сім'ї, а також, які проживають в середовищі власної мови, наприклад, російськомовні території. Там навчання початкової школи буде здійснюватися маеринською мовою поряд з українською. Діти мають оволодіти нею, і з 5 класу - не менше 80% навчання державною мовою.

Переглядів: 378 | Додав: ishtvandendeshi | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту

Шишлівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Концівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Оноківська ЗОШ І-ІІІ ст.
Сюртівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Есенська ЗОШ І-ІІ ст.
Малодобронська ЗОШ І-ІІІ ст.
Великолазівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Сторожницька ЗОШ І-ІІІ ст.
Великодобронський ліцей
Кам’яницька ЗОШ І-ІІІ ст.
Руськокомарівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Великогеєвецька ЗОШ І-ІІ ст.
Великодобронська ЗОШ І-ІІІ ст.
Лінцівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Ратівецька ЗОШ І-ІІ ст.
Тисаашванська ЗОШ І-ІІ ст.
Середнянська ЗОШ І-ІІІ ст.
Коритнянська ЗОШ І-ІІІ ст.
Червонівської ЗОШ I-III ст.
Малогеєвецька ЗОШ І-ІІІ ст.
Паладь-Комарівецька ЗОШ І-ІІ ст.
Худлівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Анталовська ЗОШ І-ІІ ст.
Киблярівська ЗОШ І-ІІ ст.
Дубрівська ЗОШ І-ІІ ст.
Соловківська ЗОШ І-ІІ. ст.
Холмківська ЗОШ І-ІІ.ст.
Соломонівська ЗОШ І-ІІ ст.
Пацканівська ЗОШ І-ІІст.
Тисаагтелекська ЗОШ І-ІІ ст.
Чабанівська ЗОШ І-ІІ ст.
Чертезька ЗОШ І-ІІ ст.
Яроцька ЗОШ І-ІІ ст.
Освітній портал Ужгородщини

«Методичний портал»

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання безкоштовні програми безкоштовні програми фоторамки

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz