22 січня – День угорської культури. До цієї дати в Сюртівській ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено низку виховних заходів. Окремо треба виділити цікаву екскурсію до міста Ужгород, яку організувала заступник директора із виховної роботи Пентек С.І та педагог-організатори школи Катко О.Ю. та Кіш А.О.
Учні вшанували пам’ять видатного угорського поета Шандора Петефі та піднесли квіти до його пам’ятника на однойменній площі в місті Ужгород. Також відвідали виставку експонатів в краєзнавчому музеї, що висвітлює період і надбання угорської культури на території Закарпаття. Діти мали змогу переглянути стародавній національний одяг, знаряддя праці, зброю, предмети побуту та старовинні книги і давнє письмо угорців. На особливу увагу заслуговує копія корони Святого Іштвана, що була представлена на виставці, і оригінал якої знаходиться у парламенті Угорщини.
Дана екскурсію дала змогу учням, що навчаються на мові нацменшини, краще зрозуміти свою історію і походження, втілила гордість за здобутки і спадщину своїх предків, привила любов та повагу до історичного минулого свого народу.
Екскурсія надає можливість учням набути досвід поза межами класних та шкільних приміщень. Коли учні виходять за межі класу, вони зустрічаються з реальним світом й мають можливість пов'язати те, що вони вивчають у класі, з навколишньою дійсністю.
Оскільки під час екскурсії учні мають можливість взаємодіяти в різних обставинах та формах, вони можуть отримати більш цілісну та інтегровану картину теми, ніж це можливо зробити в обмежених стінах школи. Інтегрований досвід, особливо поєднаний з інтерактивними видами учнівської діяльності, сприяє розвитку компетентностей, необхідних для успіху в 21-ому сторіччі.
Під час екскурсії учні мають можливість набути новий досвід і довідатися та засвоїти подробиці навколишнього світу, природи, культури та історії. Вони можуть скористатися інструментами, об'єктами та середовищами, які недоступні в класних приміщеннях.
Перед екскурсією учні хвилюються від очікування, що призводить до підвищеного емоційного стану. Педагогічний досвід доводить, що позитивне хвилювання позитивно впливає на розвиток компетентностей.
Оскільки кінцева мета будь-яких освітніх процесів – це успішна інтеграція особистості в суспільство, всі спроби надати учням можливості скористатися, зрозуміти та усвідомлено діяти в реальному світі нами, учтелями, повинні заохочуватися й використовуватися.
|